تحلیل و نمایش آثار هنری مطرح جهان

تحلیل و نمایش آثار هنری مطرح جهان

تحلیل و نمایش آثار هنری مطرح جهان

تحلیل و نمایش آثار هنری مطرح جهان

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

موزه زمان+

اگر شما اهل موزه رفتن باشید یکی از جذاب ترین موزه‌هایی که قصد معرفی آن را داریم موزه زمان است که حتما دیدن آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

موزه ی زمان شاید برای شما یادآور سفر در زمان است.اما با دیدن این موزه شما به تاریخ سفر نمی کنید بلکه ساعت های زیبا و قدیمی ،شاهینی،رومیزی،دیواری،آونگی ومچی … را می بینید و در طبقات دیگر تقویم های مختلف و قدیمی از سراسر دنیا و ایران را ورق می زنید.

قطعا زمان ارزشمند ترین دارایی هر انسان است،به این دلیل ارزش آن را دارد که موزه ای به این نام داشته باشیم و بیشتر از آن ارزشش را دارد که گشتی لابلای ساعت هایی که ارزشمندترین دارایی مارا به ما یادآوری می کنند بزنیم.

ساختمان موزه که در ابتدا یک خانه ی قدیمی با معماری زیبا و تاریخی در تهران بوده است متعلق به زمان قاجار و سلطنت ناصرالدین شاه است. در زمان پهلوی این ساختمان توسط فردی بنام حسین خداداد خریداری شد و او با اینکه کلی برای مقاوم سازی و ترمیم و گچ بری های این ساختمان زحمت کشید یکسال قبل از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرد و ملک وی توسط بنیاد مستضعفان مصادره گردید و به موزه ای که هم اکنون می بینید تبدیل شد.

time museum

ساختمان موزه دو طبقه دارد که در طبقه ی اول آن انواع ساعت های مکانیکی،وزنه ای و کوکی نگهداری می شود و در طبقه ی دوم آن کلکسیونی از ساعت های مچی و جیبی قدیمی است. باغی که ساختمان در آن قرار دارد ششصد هزار متر زیربنا دارد و خود موزه نیز 700 متر است. در باغ موزه ی زمان کافه های دنج و آرامی وجود دارد که قطعا خوردن یک نوشیدنی گرم در زمستان و یک نوشیدنی سرد در تابستان را برایتان از همیشه دلچسب تر می کند.

قدم زدن و گشت و گذار در موزه ی زمان زعفرانیه آن چنان جذاب و دلچسب است که قطعا جز زمان های زندگیتان بحساب نمی آید، نمی دانم، شاید جادوی موزه ی زمان این است که در میان ساعت های جور واجور ،زمان به نفع شما متوقف شود تا شما فقط و فقط لذت ببرید و لذت ببرید و لذت ببرید…

منبع پست اصلی : موزه‌ی زمان

  • ۹۸/۰۹/۱۴
  • مریم صولت

عکاسی خلاق

عکس زیبا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی