تحلیل و نمایش آثار هنری مطرح جهان

تحلیل و نمایش آثار هنری مطرح جهان

تحلیل و نمایش آثار هنری مطرح جهان

تحلیل و نمایش آثار هنری مطرح جهان

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

http://s4.picofile.com/file/8373407684/Camera_Backpack_Outdoor_Photographer_Large_Capacity_Photo_Bag_With_Tripod_Holder_For.jpg

اگر از آن دسته از عکاسان باشید که برای عکس برداری و ثبت تصاویر برنامه ریزی مشخصی ندارند و اصطلاحا خویش فرما هستند حتما مواقعی هست که در زمان عکاسی اصلا آمادگی لازم را نداشته اید و فرصت خوبی را از دست داده اید.
حتما برای شما نیز پیش آماده که در حین عکاسی آرزو کرده باشید که ای کاش فلان وسیله را همراه خود داشتین یا اگر مثلا فلان وسیله نیز همراه شما بود چقدر بهتر می توانستید عکس بگیرید. امروز ما در این پست به این موضوع خواهیم پرداخت که چه وسیله هایی را باید همیشه به همراه داشته باشید و اگر در شرایط خاص و در حین عکاسی این وسایل را همراه خود نداشته باشید چطور می توان جایگزین ساده ای برای آنها پیدا کنید. پس با ما همراه باشید.

1. سه پایه

مهمترین و اصلی ترین وسیله ای که هر عکاسی باید سعی کند همواره همراه خود داشته باشد 3 پایه مناسب عکاسی است. چه در شب و چه در روز قصد عکاسی داشته باشید وسیله که یکی از موارد الزامی هر عکاس به حساب می آید 3 پایه مناسب است. این وسیله باید در مقابل وزش باد مقاومت مناسبی داشته باشد و به راحتی واژگون نشود. اگر 3 پایه را همراه خود نداشته باشید میتوانید از تکنیک دوربین روی دست با استفاده از آرنج های خود استفاده کنید. برای این کار دوربین را روی دست خود قرار دهید و آرنج های خود را به بدن بچسبانید و پای چپ خود را عقب بگذارید تا بتوانید از بدن خود به عنوان یک سه پایه استفاده کنید.

2. لنز مناسب

مورد بعد از 3 پایه که اهمیت بسیار بالایی دارد لنز مناسب است. اگر در محیط های تاریک قصد ثبت تصویر را دارید می بایست از لنز سریع استفاده کنید که به شما امکان گشادگی بالا لنز را می دهد. این نوع لنز ها هم به نسبت قیمت بالایی دارند و هم بسیار خاص به حساب می آیند به همین خاطر نباید از برند های متفرقه خریداری شوند. متاسفانه برای عکاسی پورتره نمی توان جایگزینی به جز این نوع لنز پیدا کرد. همچنین اگر سوژه شما به گونه ای باشد که نیاز به زوم کردن بر روی سوژه باشد نیز هیچ چیز نمی تواند جایگزین لنز مناسب گردد زیرا گاهی امکان نزدیک شدن به سوژه وجود ندارد. عکاسی ماکرو نیز نیازمند لنز مخصوص این کار است که به شما امکان فوکوس در فواصل کوتاه را نیز می دهد.

3. فلاش مناسب برای عکاسی در شب

اگر در شب قصد عکاسی از سوژه متحرک را داشته باشید سه پایه و لنز مناسب نیز کافی نخواهد بود و نیازمند فلاش خواهید بود. فلاش روی دوربین برای روشن کردن سوژه مناسب نیست، زیرا این نوع از فلاش برای روشن کردن محیط عکس مناسب است اما به دلیل تابیدن مستقیم نور بر روی سوژه و کوچکی حجم منبع نور باعث به وجود آمدن سایه های غیر واقعی می شود. اما فلاش های جدا از دوربین می تواند با زاویه دار کردن تابش و افزایش سطح مقطع تابشی از حجم سایه ها و های لایت های غیر واقعی کم می کند.

این 3 وسیله ای است که در کیف هر عکاسی باید موجود باشد. شما چه فکر می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  • ۹۸/۰۷/۱۴
  • مریم صولت

آموزش عکاسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی