تحلیل و نمایش آثار هنری مطرح جهان

تحلیل و نمایش آثار هنری مطرح جهان

تحلیل و نمایش آثار هنری مطرح جهان

تحلیل و نمایش آثار هنری مطرح جهان

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دمای رنگ در عکاسی


یکی از تنظیمات که در سطوح پیشرفته عکاسی مورد استفاده قرار میگیرید، تنظیم دمای رنگ در عکس است. عموما می توان این کار را به صورت اتوماتیک به دوربین سپرد که تنظیم دوربین در حالت AWB این کار را انجام می دهد. اما شرایطی پیش می آید که این امکان وجود ندارد. به عنوان مثال هنگام عکاسی در یک سوله ورزشی، طیف رنگی زرد حاصل از پروژکتورها و انعکاس آن از کف سالن سبب به وجود آمدن عکسی با رنگ نامناسب زرد خواهد بود. یا هنگامی که میخواهیم رنگ آبی دریا را به خوبی در عکس به تصویر بکشیم به مشکلاتی بر می خوریم. برای اصلاح این مشکلات در حالت کلی سه راه وجود دارد.


راه اول: استفاده از تنظیمات پیش فرض دوربین است که تنظیمات پیش فرضی برای لامپ تنگستن، لامپ مهتابی، سایه، ابر، آفتابی و ... خواهد داشت.
راه دوم : دانستن دمای رنگی مورد نظر. دمای رنگی که با کلوین اندازه گیری میشود و به طور خلاصه یک عکاس تنها با عدد این دما سر و کار دارد و به مسایل فنی آن و نحوه اندازه گیری خیلی توجه نمیکند. تسلط بر این اعداد که در عکس ها هم آمده سبب می شود که در هر فضا و مکان بتوان به تنظیم مناسب رنگ نور پرداخت. تنها کافیست در عکس ها تامل کنید تا یک دید کلی نسبت به آن پیدا کنید.
راه سوم: استفاده از تنظیم رنگ Custom White Balance خواهد بود. در این روش از یک کاغد سفید عکس میگیریم و تنظیمات نوری را بر اساس آن در عکس های بعدی رعایت میکنیم که در اینجا خارج از بحث ماست. می توان از یک کاغذ خاکستری یا همان Grey Card برای این کار استفاده کرد تا نتایج به مراتب بهتری را دریافت کنیم..
تمامی مراحل گفته شده تنها برای این است که وقت کمتری را در پردازش نهایی عکس اختصاص بدهیم.
برای تسلط به این تکنیک کافی است یک روز کامل از صبح به بیرون بروید. در شرایط آفتابی، سایه، داخل سالن، داخل تونل های پارک ها که دارای نور مهتابی است و مکان هایی که به ذهنتان می رسد عکس بگیرید و بر اساس راه های گفته شده به یک تسلط نسبی در دمای رنگ برسید. شاید با تنها سی یا چهل شات بتوانید تسلط خوبی در این بخش پیدا کنید و عکاسی خودتان را یک پله ی دیگر ارتقا دهید.

نظرات خود را درباره این مطلب با ما در میان بگذارید.


نظرات (۱)

............

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی